17 Aralık 2016

KİŞNİŞLİ BEZELYE PÜRESİ VE TRUF YAĞLI MISIR KREMALI HİNDİ KÖFTESİ







Reçete Maksut Aşkar’a ait. MSA’daki workshop’da yemeği yapıp tadına baktığımda beni en çok trüf yağı etkilemişti. Trüf mantarı en pahalı gurme ürünüymüş. Kilosu 80-100 bin euro civarlarında. Bizim yemeğimizde bir damlasının bile aromasını vermesi yeterli olan yağından konuluyor. Saf yağı değil tabi ki, truf yağı oranı minnacık ama yeterli. Fakat nereden bulunur bu trüf yağı dediğimizde büyük marketlerde var cevabı tekrar edilmişti. Büyük market denince aklıma ilk gelen Metro’ya attım kendimi. Önce rafları talan ettim bulamadım. Sonra bir görevliye sordum ama işte onu yapmamam gerekiyormuş. “Sizde trüf yağı var mı ben bulamadım da?” “Neee?” “Trüf yağı?” “Ne yağı?” “Trüf” “Turuf?” “Evet..onun gibi”
Sonra görevli arkadaşım benimle olan diyalogunun çok benzerini telefon açtığı başka bir yetkili ile gerçekleştirdi, bir yandan da bana abla sen bişi istiyorsun ama acaba ne olduğunu sen biliyor musun bakışı atmayı ihmal etmeyerek. Sonra bana dönüp “yok o da bilmiyor, anons ettiricem” dedi. Ben “ne! anons mu? sayın truf yağı 5 no’lu kasaya lütfen” gibi bişi mi diye sırıtırken kuru gıdadan sorumlu başka bir görevlinin anons edildiğini duydum. 2 dakikaya yanımıza geldi. Önce uzun uzun ne olduğunu anlamaya çalıştı. Yağ olduğunu duyunca da “yok” diyerek yanımızdan uzaklaştı. Kahraman görevliye çabalarından ötürü teşekkür ederek uzaklaştım ve rotamı fanfin market Macro’ya çevirdim. Bi de ne göreyim truf yağı, o da nesi 250 ml.si 95 TL. Hemen çıktım. Tam da trüf hayalim bitti dediğim bir anda tatil için gittiğim Dubai’de market gezerken raflarda trüf yağına rastladım, hem de bizdekinin dörtte biri fiyatına. Kalitesini bilmem ama aynı tadı veriyor. Geçenlerde şeflerin düellosunu izlerken trüf yağı kullanarak bir yemek yaptılar da oradan aklıma düştü ben de trüflü tarifimi yaptım. Siz yine de benim kadar inatçı olmayın. Trüf bulamazsanız yerine susam yağı, kekik yağı..vb. deneyin ya da onu koymadan yapın, vallahi onsuz da çok güzel oluyor.

NE LAZIM?
350 gr. Hindi göğüs
2-3 adet renkli dolmalık biber (kırmızı ve sarı)
100 gr. Galeta unu
1 yumurta ( hafifçe çırpılmış)
½ demet maydanoz
½ demet kişniş
150 gr. donmuş bezelye
200 gr. haşlanmış mısır
3-4 damla truf yağı
Tereyağı, zeytinyağı
300 ml. Su

 

Hindi köfteleri:
Hindiyi rondoda iyice çekin. Biberleri küçük küpler halinde doğrayın. Yumurta, galeta unu, biberleri, tuz, karabiberi çekilmiş hindi ile yoğurun. Dinlenmesi için buzdolabına koyun. Maydanozu ince doğrayın, dinlenmiş hindili harca katıp, küçük yassı köfteler yapın. Tavada az zeytinyağı ile pişirin.

Bezelye püresi:
Bir tencereye bir miktar su alıp, kaynatın. İçine donmuş bezelyeleri atın. 5 dakika kaynadıktan sonra süzün ve bezelyeleri buzlu suyun içine alın. Böylece renklerini kaybetmeyecekler. Kişniş, bezelyeler, tuz, karabiberi blendırda iyice püre yapın.

Mısır püresi sosu:
Mısırı ve 300 ml suyu blendırda çekin. Bu sıvıyı çok ince bir tel süzgeçten ya da bir tülbentten süzün. Üzerinde kalan posayı atın, suyu küçük bir tavaya alın. Altını açın, içine trüf yağını ekleyin ve kaynatmak suretiyle kısık ateşte devam ederek sosu çektirin. Koyulaşmaya başladığında 1 çorba kaşığı tereyağı ekleyin ve bozadan biraz daha suluca bir kıvama gelince ateşten alın.
Tabağa dilediğinizce yerleştirip servis edin. İdeali fotoğraftaki gibidir:)




Üfff noktası:Süzgeciniz oldukça ince telli olmalı. Posa olabildiğince üzerinde kalmalıdır. En ideali bir tülbent ya da deliklerinden sıvı akacak bir bez parçası.

Hiç yorum yok: