12 Şubat 2011

FRAMBUAZLI TARTOLETLER

 

Partiyi mutlu son ile bitirmek isteyenler eğer küçük tartları hazır olarak temin edebilirseniz gerçekten sadece 15-20 dakikanızı alacak bir tarif. Ben büyük bir tart hazırladım ama küçüklerini bulup onlarla servis etmek oldukça şık ve tek lokmalık olması açısından başarılı bir parti yiyeceği!

Ne lazım?
Küçük hazır tartolet kalıpları
450 gr. donmuş frambuaz
40 gr. toz şeker
2 gr. toz jelatin

Arife tarif
*Donmuş frambuazın çözülmesini bekleyip, bıraktığı suyu bir süzgeçte bekleterek süzün. 
*Frambuazları robotta püre yapın ve şeker ile bir sos tenceresine alıp ısıtarak şekerin iyice erimesini sağlayın.
*2 gr. toz jelatını sıcak suda çözdürün ve frambuazlı karışıma ekleyin.
*Tart kalıplarını bu karışım ile doldurun ve buzluğa kaldırın.
*1-2 saatte iyice donduktan sonra buzdolabının aşağı rafına indirebilirsiniz. 2-3 saat kadar da buzdolabının alt rafında beklettikten sonra servis edebilirsiniz.

Ben tart hamurunu kendim ve bir tane büyük olacak şekilde yaptım. İsteyen olursa tart hamurumun tarifini de veririm. Ama küçük tart kalıplarından alırsanız aşağıdaki gibi minik tartlarınız olur. 

Hiç yorum yok: