10 Mayıs 2008

FIRINDA KABAK (MÜCVERİ)



Ne lazım?
3-4 adet kabak
1 çay bardağı sıvı yağ (mısırözü kullandım)
1 su bardağı un (ben tam buğday unu kullandım)
3 yumurta
4-5 dal taze soğan
1 demet dereotu
1 demet maydonoz
1 demet taze nane (taze yoksa 1 tatlı kaşığı kuru nane)
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir/kaşar peyniri
Tuz ve karabiber
Susam (üzeri için)

Arife tarif
-Kabakları soyup, rendeleyin. (Mutfak rabotunda çekerseniz kabak çok su bırakabiilir, o zaman elinizle fazla suyunu sıkın.)
-Soğan, maydanoz, deretotu ve naneyi incecik doğrayın.
-Genişçe bir kabın içinde tüm malzemeleri iyice karıştırın. Karışım çok koyu olursa yağ ile, çok sulu olursa da un ile kıvamını ayarlayın. Kek hamurundan çok az daha sulu bir kıvamı olacak.
-Yapışmaz bir kare ya da yuvarlak tepsiyi çok az yağlayın ve karışımı içine dökün. Üzerini düzeltip, susam serpin.
-170C fırında üzeri kızarana dek en az 45 dak. pişirin.

2 yorum:

Yasemin dedi ki...

Merhaba Cookosh! Bu yemegi ilk kez gecen sene Istanbulda bir lokantada yemistim ve cok hosuma gitmisti. Mücver'in bir baska cesiti oldugunu düsündüm,ama elimde bir tarif yoktu.
Nasil yapilir diye düsünürken, internette bakayim dedim.. Ve senin tarifini buldum. :) Su an Kabak firinda.. Tarif icin tesekkürler! Hamburg'dan selamlar!

Unknown dedi ki...

Harika görünüyorlar. Hemen deneyeceğim. Teşekkürler ve ellerine sağlık...