12 Şubat 2008

PAÇANGA


..ama “benim yorumumla” demeliyim aslında. Çünkü bir sürü paçanga tarifi okuyup sonunda gönlüme göre bir tarif elde ettim. Mesela genelde paçanga böreği kızartılıyor ancak ben hafif olması açısından fırında pişirmeyi tercih ettim. Lezzet olarak orijinalinden bir şey kaybetmediğine eminim. Yani en azından yiyenler bir daha istedi. Yetmez mi?

Ne lazım?
100 gr pastırma
2-3 adet sivri biber
1 adet domates (üşenmeyip kabuğunu soyun emi)
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
½ demet maydanoz
Sıvı yağı (ayçiçek ya da mısırözü)
2-3 adet yufka

Arife tarif
-Pastırmaları jüljen doğrayın (jüljen “çıbık şeklinde”nin ukelacası oluyor) Sivri biberleri ince ince ve halka halka, kabuğu soyulmuş domatesi ise küp küp doğrayın.Maydanozu incecik kıyın, kaşar peyniriniz rendelenememiş ise rendeleyin.Böylece bütün doğrama çeşitlerini bir tarifte kullanmanın verdiği rahatlıkla böreği yapmaya başlayabilirsiniz:)
-Bir tavaya bir miktar ama az bir miktar sıvı yağ koyun ve kızdırın. Kızmış yağın içine önce biberleri atın ve kaşıkla 1-2 dakika çevirin.
-Sonra pastırmaları tavaya ekleyin, 1-2 dakika daha kavurun.
-Domatesleri ekleyin. 3-4 dakika kadar bu karışımı pişirin. Altını kapatmadan maydanozu ekleyin, karıştırıp ateşten alın.
-Biraz ılınınca kaşar peynirini ekleyin.

Bu aşamada etrafta taze ekmek aramayın. Evet biliyorum o kadar güzel bir börek içi oluyor ki ekmekle yiyesiniz geliyor. Ya da börekten vazgeçip içine 2-3 yumuta kırıp aifyetle tüketebilirsiniz de.
Börek için pişirdiğiniz içi hala yemediyseniz yufkaları sarmaya başlayabiliriz. Bunun için bildiğiniz yöntemleri kullanabilirsiniz. Sigara böreği gibi sarabilir ya da yufkayı 8’e bölerek daha büyük sigara börekleri elde edebilirsiniz. Ben yufkaları kalın şeritler halinde kesip, bir ucuna harç koyup, soldan sağa, sağdan sola yatırarak “muska” şeklinde yani üçgen olarak sardım.
-Börekleri sardıktan sonra üzerlerini elinizle ya da bir fırça yardımıyla biraz sıvı yağ sürüp 180 derece fırında 30 dak. pişirin.

Hiç yorum yok: