20 Nisan 2007

HARİKA BİR KARIŞIM (Kabak Salatası)


Ne zamandır kendi çapımda bir karar veremiyordum. Baharı mı daha çok seviyorum yazı mı diye? Nihayet kararımı verdim: ben baharın sabahlarını yazın ise akşamlarını seviyorum.
Son zamanlarda havalar erken aydınlanmaya geç kararmaya başlayalı işe gitmek için daha rahat uyanır oldum; sabahın 5:30’unda uyanmak ne kadar rahat olabiliyorsa tabi:( Malum yolum uzun, 6:20 evden çıkış, süper bir hava var dışarıda, harika bir bahar sabahı, bir kere ne soğuk ne sıcak tek kelimeyle serin. Sitenin bahçesini sulamaya başlamışlar ve o mükemmel ıslak çim kokusu. Binalara bakmadığınız sürece etraf renk cümbüşü, çiçeklerden oluşmuş doğal bir tual. Otobona çıkana kadar arabanın camı açık, çekiyorum kokuyu içime. Otoban kenarında ise rengarenk laleler eşliğinde tadını çıkarıyorum bahar sabahlarının.


Yaz akşamlarında ise bahar sabahlarının tersine kalabalık olmayı seviyorum. Kocaman masa, etrafında ya dostlar ya akrabalar, çoluk çocuk tatlı bir uğultu, havada uçuşan kahkahalar, çatal bıçak sesleri, mangal kokusu, rakı kokusu, beyaz peynir, kavun, patlıcan salatası, güneşe inat geceyi aydınlatmaya çalışan dolunay..hatta belki biraz yosun kokusu, sırtımda şalım, hele de güneşi fazla kaçırmışsam acıyan ve gerilen omuzlarım, güneş losyonumun tenime işlemiş kokusu.. Kısaca huzur ve mutluluk..

Nasıl girdim bu psikolojiye derseniz yaptığım salata garketti beni bu hallere. Tadı o kadar ferah ki, renkler o kadar canlı ki.. Böyle bakınca resmine, bahara, yaza gittim ister istemez. Bu tarz psikolojik tramva etkilenin yanısıra her zaman evde bulunabilecek cinsten ya da kolay temin edilebilecek malzemeler ile çarçabuk hazırlanan bir salata kendisi aslında.

Gelelim tüketim önerilerine;

çıtır börekle ve tavşan kanı çay eşliğinde..
esmer ekmeklerin arasına sürüp aperatif olarak meyve suyuyla..
ızgara köftenin yanına garnitür şeklinde...
bir yaz akşamı sofrasında rakınıza meze olarak..
Bahara yakışır light mı light, canlı mı canlı, lezzeli mi lezzetli ve kullanım alanı bol alternatifli harika bir karışım...



Arife tarif
Malzemeleri ölçüleriyle yazıyorum ama damak zevkinize ve kişi sayınıza göre kendi ölçünüzü oluşturmanıza kızmayacak kadar anlayışlı bir salata kendisi.

Ne lazım?
1 kg. kabak
2-3 tane havuç
1/2 bardak ceviz (dövülmüş)
Sarmısak (dövülmüş)
Dereotu (ince kıyılmış)
Süzme yoğurt (istediğiniz miktarda)
Tuz


-Kabağı ve hacvucu soyup rendeleyin. (nasıl yapacağınız konusunda yöntem size kalmış ama teknolojinin nimetlerinden yararlanmak size hız kazandırır)
-Mümkünse teflon bir tencereye 1-2 damla mısırözü/zeytinyağı damlatın, rendelediğiniz kabakların suyunu iyice sıkın ve tencerede yumuşayıncaya, sularını çekinceye dek kavurun.
-Sonra kabakları kenara alıp, tekar yağ damlatarak, havuçları sularını çekene kadar kavurun.
-Kavrulmuş ve suyunu çekmiş sebzeleri genişçe bir cam kasenin içinde dövülmüş sarmısak, ince kıyılmış dereotu, dövülmüş ceviz, tuz ve süzme yoğurt ile karıştırın.
-Servisten önce üzerini sıkıca kapatarak ( dolabınız sarmısak kokmasın) buzdolabında 1-2 saat soğutun.


Üff noktası
-Süzme yoğurt bulamazsanız, normal yoğurda bir kaşık mayonez katarak yoğunluğunu artırabilirsiniz. Süzme yoğurdun olmayıp, mayonezin olduğu bir durum olur mu bilmem ama..
-Kabak ve havucu sulu bırakmayın, iyice süzdürün, aksi takdirde salatanın içine kattığınız yoğurdu sulandırarak kıvamı bozar.

Süs yapalım
Havuçtan çiçekler yapmak için havucun iki kenarından bıçakla derinlemesine boydan bir üçgen prizma kesmeniz daha sonra da havuçları dilimlemeniz gerekir. “Kalsın almıym” diyenler dereotu ve cevizle yaratıcılıklarını göstermek durumunda kalacaklar.

Hiç yorum yok: