16 Aralık 2012

HİNDİSTANCEVİZLİ KURABİYE

Bu tropik nimet benim en büyük zaaflarımdan biri. Seçeneklerden biri hindistancevizli ise birinci bellidir benim için. Dondurmacıya mı gidilecek, portföyde  hindistancevizli dondurma varsa kaçırmam. Cheesecake Factory’de menüye ilk bakış: Hindistancevizli Cheesecake var mı? Sütlü tatlıların üzerine zengin zengin gerinen şamfıstığına yan gözle bile bakmadan hep onu serperim. Annemin kakaolu pudingi ile balayındaki çift gibi iyi anlaşırlar. Janjanlı paketlerdeki bisküvilerin, kaplamalı çikolataların hindistancevizli çeşitlerini üreten markaların pazar payına bolca katkıda bulundum sırf bu masum beyaz yüzünden. Marketlerde meyvesini görmeye başladığımda kırmak için kendimi doğrama pahasına giriştim kesici aletlerle, bir lokma o tatsız tuzsuz beyaz etinden tatmak uğruna. Sütü ile tanıştım raflarda; asya yemeklerinde kullanmak bir yana kendisi ile panna cotta yaptım aromasını daha fazla tadabilmek adına. Sonra baktım kuruyemişçide kurusu bakıyor bana şerit şerit. Ofiste atıştırmalık yaptım onları da. Sadece yemek içmek değil mesele. Hindistancevizli oda kokusu, araba kokusu, krem, vücut spreyi, dudak kremi, duş jeli, şampuan..vs., yürüyen bir coconut olmak pahasına hepsini sür sürüştürdüm, tak takıştırdım. Yetmedi bana. Yurtdışına gittiğimde doğal hatta rendelenip nemli şekilde paketlenmişlerini buldum, daha yoğun aromalılarını. Paket paket taşıdım görmemiş misali. O paketleri de hep ağzıma layık tarifler için sakladım. İşte onlardan biri var aşağıda. Hindistancevizini sevene de sevmeyene de armağan olsun:)


Ne lazım?
125 gr. oda sıcaklığında beklemiş yumuşamış tereyağı
110 gr. ( 1 su bardağından 1 parmak fazla) tozşeker
1 adet yumurta
50 gr. (2 yemek kaşığı) bal
225 gr. (2 su bardağından 1 parmak eksik) un
3 yemek kaşığı hindistancevizi
1 çay kaşığı kabartma tozu
Üzeri için: 90 gr. ( 1 su bardağı) Hindistancevizi  

Arife tarif:
  1. Tereyağı ve toz şekeri iyice birbirine yedirin ( mikser ya da tahta kaşık ile)
  2. Sırası ile yumurta, bal ve hindistancevizini yedirin.
  3. Un ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurun.
  4. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayın, her bir parçayı hindistancevizine bulayın. (hindistancevizini düz bir zemine döküp, hamuru üzerinde yuvarlayın)
  5. Yapışmaz ya da yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizip 12-15 dakika 160 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Üff noktası: Kurabiyeler yayılmaya müsait bir hamura sahip olduklarından ve az da olsa kabartma tozu ile kabaracağından tepsiye çok sıkışık dizmeyin lakin hepsi birbirine yapışır.

Hiç yorum yok: