13 Kasım 2011

FISTIKLI:)

Tatil boyunca burnumu dışarı çıkarmama rağmen, tatil sonrası yatak döşek hasta olmanın haklı gururunu yaşıyorum. Sanırım bünyem 4 gün dinlenince tatil ertesi bir şok yaşamış olsa gerek, hain planlarıyla beni tekrar yatış pozisyonuna geri döndürmeyi başardı. İki gün boyunca yemek kokusuna, görüntüsüne, lafına ve hatta hayaline bile tahammül edemediğim bir hastalıkla çarpıştım ki benim gibi mutfakla bütünleşik yaşayan bir şahsiyet için hastalıkların en gıcığı denebilir. Neyse.. iyileşince kutlamayı tadı hafif, yapması kolay, yemesi leziz bir tatlı ile yaptım. Butik Pastacılık kitabımın sessiz duran bu tarifi "en kolay ama bir o kadar da lezzetli" listemin ilk sıralarında yer aldı bile.







Ne lazım?
3 yumurta akı
200 gr. toz şeker
160 gr. hindistan cevizi
220 gr. toz yeşil fıstık
Pudra şekeri (en az 1 çay bardağı)






Arife tarif
Yumurta aklarını ve toz şekeri bir kaba alıp, en az 5 dakika oldukça kremamsı, katı bir kıvama gelene dek mikser ile çırpın.
İçine hindistan cevizi ve toz fıstığı ekleyin. Bir spatula ya da tahta kaşık ile karıştırın.
Üzerine streç film örtün ve buzdolabında 2 saat dinlendirin.
Fırınınızı 170C ye ayarlayın.
Buzdolabından aldığınız hamurdan elinizle ceviz büyüklüğünde toplar yapın ve her bir topu pudra şekerine bulayın.
Yağlı kağıt yayılmış tepsiye aralıklı olarak dizin ve önceden ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin. Soğuyunca servis yapın.

Üff noktası
Toz yeşil fıstık biraz pahalı, kabul! Ama 25-30 adet kurabiye çıkıyor. Toz badem veya ceviz ile de denenebilir belki? Yumurta aklarının içine hiçbir şekilde su damlası veya yumurta sarısı girmesin. 
Kurabiyeler pişince resimdeki gibi çatlyacaklar, tadları da çakma macaron gibi olcak:)



Ben çok tatlı olmasın diye pudra şekerine çok bulamadım. Ölçüsü size kalmış.
  
Sizden aldığım bazı yorumlardan ötürü küçük bir not daha eklemek istiyorum. Özellikle bazı tarifleri ilk kez denediğimde riski azaltmak istediğimden ve de kolayıma geldiğinden mutfak tartısı kullanıyorum ve ölçüleri de gram olarak paylaşıyorum. “Ben kırk yılda bir mutfağa giriyorum, bir de gram ölçüleri görünce zaten sınırda olan hevesim kırılıyor” diyenler için bir kaç ölçü çevirme linki paylaşmak isterim. Burada dikkat etmeniz gereken bardak ölçüsüne çevirirken herkesin elindeki bardağın farklı oluşu. Bu tarz tablolarda genelde 200 ml'lik su bardağı ve 100 ml'lik çay bardağı baz alınır. Kendinize bu ölçüde bir bardak edinip tüm tariflerinizde bu bardağı kullanabilirsiniz. Bardağınızın 200 ml. olduğunu nasıl anlayacaksınız? Siz de hiç çaba göstermiyorsunuz yahu! Evdeki kettle, blender, mikser kabı gibi kaplarınızın birinde mutlaka ml. kademelerini gösterir. Buradan 200ml. su alarak uygun bardağı keşfedebilir, sonra da aşağıdaki ölçü çevirme linklerinden gramları bardağa çevirerek kullanabilirsiniz. Ya da alacağınız 200ml. lik kutu sütler de 200ml.lik ölçüyü belirlemek için kullanılabilir. Alın bir mutfak tartısı kurtulun şu eziyetten derim o ayrıJ

Gram/ml.’yi bardak/kaşık ölçüsüne çevirmek için:

Amerikan ölçülerini çevirmek için:

Hiç yorum yok: