28 Temmuz 2009

Doğumgünü Pastası II

Dodo'nun Sünger Bob Pastası




İlk defa sadece kendi arkadaş ve akrabalarımdan oluşmayan bir topluluğa pasta yaptım. Daha doğrusu yaptık. Zamanı iyi organize edememden doğan boşluğu sağolsun kardeşimin hünerli elleri doldurdu. Stres yapmamaya çalışsam da insan pastasını bekleyen bir doğum günü çocuğunun nefesini bir miktar da olsa ensesinde hissediyor. "Dodo" kim derseniz kendisi ofisten arkadaşımın kıymetli kızı olur. Asıl adı Deniz. 4 yaşında. Annesinin neden kendisine"dodo" dediğini bilmemekle beraber benim de ağzıma dolanmıştır. Kendimi riske atmayıp daha önceden denediğim tarifi kullandığım için pastanın tarifi "
doğum günü pastası" nın aynısı. İçi bol muzlu ve damla çikolatalı. İlginçtir ki pastanın misafirler tarafından beğenilip beğenilmemesinden çok, beni, Deniz'in üzerindeki mumu üfledikten sonra pastayı götüren annesine "sünger bob"u kesmeyin şeklindeki nidaları etkiledi. Bu arada pasta kesildiği süre içinde başında bekleyip her giden dilimin ardından da yasını tutmayı ihmal etmedi.



Bu minik bilmiş hanıma doğum gününde bu kadar çizgi film kahramanı içinden benim için en yapılabilecek boyutta ve şekildeki "sünger bob" u seçerek beni mahçup etmediği için teşekkür ediyorum:) ve tekrar nice mutlu yıllar diliyorum.

Aslında Dodo'nun pastası başka bir konuda uynanmama neden oldu. Pasta kreması olarak hep çabuk ve pratik olsun diye hazır olan toz malzemelerden pişirdiğim kremaları kullandığımı farkettim. Bu nedenle şu meşhur pastacı kremasını denemeye karar verdim. Yüzlerce google search'ten sonra damak tadıma ve istediğim kıvama en uygunlarından birini buldum. Arman Kırım'ın verdiği pastacı kremasından sonra bulduğumun gerçek pastacı kreması olmadığını anladım ama benimki de oldukça koyu kıvamlı ve lezzetli bir krema oldu.





Pasta Kreması
1 kg.süt
3 yumurta
250gr. şeker
50 gr. nişasta
100 gr. un
1 kaşık toz vanilya
100 gr. margarin

Önce süt ve şekerin yarısını bir tencereye alıp, ısıtmaya başlıyoruz. Amaç şekeri sütün içinde eritmek. Ayrı bir kapta ise margarin hariç kalan malzemeleri çırpıyoruz. Bu kaba iyice ısınmış sütten bir miktar karıştırıyoruz. Sonra bir miktar daha ve biraz daha..Yavaş yavaş aynı işleme devam ediyoruz. Böylece ikisi birbirine karışan karışımı orta ateşte iyice pişiriyoruz. Ateşin altını kapattığımıda margarini içine katarak biraz daha karıştıyoruz. Kendi halinde bırakarak ve arada
karıştırarak soğumasını bekliyoruz. Hemen kullanmayacaksanız üzerine değecek şekilde streç film ile kaplayıp buzdolabına kaldırabilirsiniz. Krema pişerken oldukça koyu oluyor, panik yapmaya lüzum yok. Pişirirken sürekli karıştırmaya devam etmek ve sonunda margarin eklemek biraz yumuşatıyor. Ama ben biraz daha sürülebilir akışkan bir kıvam istediğimden başka bir yöntem uyguladım. Buzdolabından aldığım krema oldukça koyu olduğu ve biraz da meyve aroması da katmak istediğim için 2 şeftaliyi soyup blender ile püre yaptım ve bu krema ile çırptım. Koyu kıvamı biraz da olsa yumuşattı ve harika bir tat verdi. Şeftali yerine çilekle de olur bence. Bir de yukarıdaki miktar koca bir tencere oluyor, pastanız küçükse ölçülerin yarısını kullanın.




Amaç yeni bir krema denemek olduğu için pastanın süslemesi ile çok vakit kaybetmeden basit bir model üzerinden gittim. Kelebekli ve şeftalili güzel bir yaz pastası oldu
.

2 yorum:

ilsu dedi ki...

sünger bob süper olmuş. nasıl bu kadar iyi benzetebiliyorsun, anlayamıyorum aslıjan. nedir bunun sırrı?
4. yaşımı bitireli epey bir oldu ama, şimdiden siparişimi veriyorum: doğumgünüme sırt çantası, uçak bileti, dalış maskesi, palet, fotoğraf makinesi seçeneklerinden birinden pasta isterim! balik, kabuk, yosun falan da olur :)))

cimcime dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.