7 Ağustos 2011

TEFAL ACTIFRY WORKSHOP'I

Geçtiğimiz hafta mutfaksever bir fikrimühim olarak Tefal’in düzenlediği workshop’a davetliydim. Sağlıklı kızartma ve pişirme iddiasında bulunan Tefal Actifry’ı denedim.
MSA mutfağına fazla alıştım ben galiba, evin mutfağında gibi hissediyorum orada. Hakan Şef ile birlikte bilmem kaçıncı workshop’ımdan sonra burada da kendisi eşlik etti bize. Actifry deyince aklıma çocuğun önüne doğrama tahtasından çiğ patates koyan acımasız anne geliyor. Yazık yavrum nasıl da kemirmeye çalışıyordu o patatesi. Actifry’ın çıkış noktası da bu zaten. Yiyeceklerin arasında dolaşan sıcak hava teknolojisi ve karıştırma aparatı yardımıyla benim gibi kızartma mideme dokunuyor, zaten hiç sağlıklı değil kilo yapıyor deyip senede 5 defadan fazla kızartma yemeyenler ve yiyemeyenler için sunulan bir buluş. Tabi çocuğuna sağlıklı kızartma yedirmek isteyen anneleri ve yağdan uzak durmak zorunda olan diğerlerini de unutmuyoruz.
Eğrisiyle doğrusuyla gözlemlerim ve tecrübelerim şöyle:

Patates kızartmasını sadece bir kaşık yağ ile kızartabiliyorsunuz ve tadı da gayet güzel oluyor. Buna patlıcan, biber, kabak, havuç, köfte.. gibi kızartılınca şahane yağlı ve şahane kalorili olan her tür yiyecek dahil. Lakin tabii ki bol yağda etrafından baloncuklar çıkararak, cas cus sesleri eşiliğinde, yağda yüzdürerekten yaptığınız kızartma gibi bir lezzet aramayın ama tadı hiç de fena olmayan gönül rahatlıyla yiyebileceğiniz kızartmalarınız oluyor. Ayrıca mutfağınız, üstünüz başınız da kedi köpeği peşinizden koşturacak düzeyde kokmuyor.

Bu alet sadece kızartmak için değil her türlü pişirme konusunda da maharetli. Mesela çok kısa bir süre içinde lezzetli bir kuzu kavurmamız oldu. Şeftali ve balı birlikte pişirerek tatlı bile yaptık. Özellikle tencerede sürekli kol gücüyle çevirmek zorunda olduğunuz yemeklerde başarılı sonuçlar verir gibi geldi bana. Mesela irmik helvası. Bu sıcakta sürekli tencere başında kaşık sallamaktan kurtarır hem de yanına bir top dondurma ile mideye indirilesi irmik helvanızı bu alet sizin yerinize yapmış olur.
Çoğumuzun mutfak tezgahının üzerinde fritöz, meyve sıkacağı, ekmek kızartma makinesi, tost makinesi, kahve makinesi, mikrodalga, mutfak robotu gibi bir teknoloji ordusu yer alır. Buna şiddetle karşı olan bendeniz hep Tefal’in ufacık tefecik içi dolu turşucuk aletlerini tercih etmişimdir. Denediğimiz family boy Actifry kaplayacağı yer açısından beni biraz endişelendirdi ama Allahtan küçük boyu da varmış. Temizlenmesi kolay. Puzzle tadında çok parçalı aletlerden değil kendisi, az ve öz.

Dönüş yolunda aklıma gelen ve sormayı unuttuğum soru ise derin ve kızgın yağda kızarması gereken yiyeceklerde bu aletin alacağı tavır ve davranış ne olacaktır? sorusuydu. Mesela bir puf böreği olsun.. bir karides tempura olsun? İşe yaracağı konusunda pek emin değilim ama zaten tempuranın da sağlıklısını napiim:)Bir de süre konusu var. Patates sağlıklı kızarıyor ama en az 30-35 dakikanızı bahşetmeniz gerekiyor. Değer mi bence hiç yememektense değer.

Son söz: bekarlar, yanlız yaşayanlar, vakti olmayan kariyer insanları, sağlıklı yaşamcılar, diyet yapanlar, yağdan uzak durmaya çabalayan herkes için fayadalı bir alet.

Benim kararıma gelince, her zamanki usül soğanımı tencerede terletmeye devam ederim çünkü yemeğin kontrolünün bende olmasını seviyorum ama sırf sağlık dolayısıyla ve acil durumlardaki hızlı ve pratik pişirme yetilerinden faydalanmak açısından sanırım küçük boyunu satın alacağım. Çünkü kızartma ağırlıklı olmalarından ötürü sık sık tekrarlayamadığım tapas ve parti yiyecekleri tariflerimi Actifry ile deneyip bol bol yemek istiyorum!

Hiç yorum yok: